Volvo XC40 și C40 Recharge primesc noi versiuni. Cele două SUV-uri electrice de la Volvo dispun de mai multă putere și o nouă configurație a motoarelor.
Gemenii electrici din oferta producătorului suedez primesc noi versiuni mai puternice, iar echiparea standard trece la un singur motor amplasat pe puntea spate, scrie Motor1.
Volvo nu a mai vândut mașini cu tracțiune spate din anii ’90, dar modelele XC40 și C40 Recharge se abat de la normă și primesc configurații cu tracțiune pe puntea spate. Bineînțeles, este vorba despre modele electrice ale mărcii, deci nu este și cazul versiunilor termice. Există două variante pentru configurația cu motorul amplasat în spate. Cea de bază produce 235 CP și are o baterie de 69 kWh, în timp ce cealaltă versiune dispune de 248 CP și de o baterie mai mare de 82 kWh.
Ambele variante sprintează de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde. Variantele cu baterie mică au autonomii declarate de 460 km (XC40) și 470 km (C40). Pachetul mai mare de baterii ar trebui să sporească autonomia până la 520 km pentru XC40. Volvo C40, varianta cu spate plonjat, are o autonomie de 530 km, datorită formei mai aerodinamice.
Versiunile cu două motoare și tracțiune integrală folosesc bateria cu capacitate mai mare, de 82 kWh, și au primit un plus de autonomie. Acum, Volvo XC40 electric poate parcurge 500 km cu un plin de baterii, în timp ce C40 poate parcurge 510 km. Se pare că răcirea îmbunătățită a bateriei a îmbunătățit autonomia cu până la 60 de kilometri în cazul lui XC40 Recharge AWD.
Cât despre timpii de încărcare, Volvo spune că bateria de 69 kWh se încarcă de la 10% la 80% în doar 34 de minute, cu ajutorul unui stații de încărcare capabilă să furnizeze o putere de 130 kW. Bateria mai mare a primit o viteză îmbunătățită de încărcare (200 kW de la 150 kW), astfel că încărcarea de la 10% la 80% la sută ar trebui să dureze circa 28 de minute.
Printre altele, cele două modele primesc și un set de jante pe 19 inch. Acestea ar trebuie să fie mai aerodinamice și să sporească autonomia.